PROCESSO DE SELEÇÃO INTERNA PARA PROGRAMA DE DOUTORADO SANDUICHE NO EXTERIOR

PROCESSO DE SELEÇÃO INTERNA PARA PROGRAMA DE DOUTORADO SANDUICHE NO EXTERIOR
O Programa de Pós-Graduação em Economia da Indústria e da Tecnologia (PPGE-UFRJ) realizará processo seletivo interno para a indicação de alunos regularmente matriculados no curso de doutorado para concorrerem a até 3 bolsas de Doutorado Sanduiche, no âmbito do programa de internacionalização da Universidade Federal do Rio de Janeiro, financiado pelo Programa Institucional de Internacionalização – PRINT – da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES
INSCRIÇÕES: DE 20/02/2019 a 21/04/2019

PPGE : GDE : Summer course - Model-based Macroeconomics - 20/02 - 28/02

The PPGE and the GDE research group are holding the summer course "Model-based Macroeconomics"
Feb. 20-28, 2019, from 9h20 AM to 6 PM

The course is full-time with 60 hours allocated (4 créditos). Course time is distributed among lectures, laboratory training and students group activities and will be conducted in English and Portuguese.

Interested students must fill the application form providing a short cv and an abstract of the thesis or dissertation project.

Prof. Mario Possas, Prof Esther Dweck, Prof Maria Isabel Busato and Prof. Ítalo Pedro from  Universidade Federal do Rio de Janeiro and invited professors: Prof. Andrea Roventini (Scuola Superiore Sant’Anna, Pisa, Italy and Sciences Po, Nice, France), Prof. Marcelo Pereira (Instituto de Economia da UNICAMP) and Marco Antonio Freitas de Hollanda Cavalcanti (IPEA e PUC-Rio).

The course introduces and discusses the application of recent modelling methodologies in macroeconomics, namely dynamic stochastic general equilibrium (DSGE) and agent-based (ABM) families of models. The course is focused in the latter family of models while still offering a comprehensive introduction to the former one. The two methodologies are presented in both theoretical and applied (lab) perspectives.  At the end of the course, the participant is expected (i) to understand the main concepts involving DSGE and ABM macroeconomic models, as well their limitations/advantages, (ii) to have a general perspective on the current literature of the field, and (iii) to master (at a basic level) the required computational tools to explore such models.

REGISTRATIONS - Until (12/01/2019)
COURSE PROGRAM

Recepção da comitiva chinesa - 15/02

news lares ufrj 1 b3731

A Profª Dalia Maimon Schiray, coordenadora do Laboratório de Responsabilidade Social e Sustentabilidade (LARES) e os docentes Victor Prochnik e Sulamis Dain do Instituto de Economia da UFRJ, juntamente com os representantes da Decania do Centro de Ciências Jurídicas e Econômicas da UFRJ Profº André Buffoni (Coordenador de Pós-Graduação) e a Profª Sandra Becker (Coordenadora de Extensão) recepcionaram, no último dia 15 de fevereiro a comitiva de docentes da Faculdade de Economia da Universidade de Xangai, que contou com a presença do Vice-decano, o Prof. Dr. Yanbing MAO.

PROCESSO SELETIVO PARA O DOUTORADO PPGE 2019 PARA CANDIDATOS RESIDENTES E NÃO RESIDENTES NO BRASIL

PROCESSO SELETIVO PARA O DOUTORADO PPGE 2019 PARA CANDIDATOS RESIDENTES E NÃO RESIDENTES NO BRASIL
(INÍCIO NO SEGUNDO SEMESTRE DE 2019)
A Coordenação do Programa de Pós-Graduação em Economia do Instituto de Economia (PPGE-IE) da Universidade Federal do Rio de Janeiro, no uso de suas atribuições, de conformidade com os termos do Regulamento do Programa, de acordo com as exigências da Resolução CEPG 01/2006, torna pública a abertura de inscrições e estabelece normas relativas ao Exame de Seleção para o Doutorado no ano 2019, para admissão no segundo semestre de 2019.
INSCRIÇÕES: DE 01/04/2019 A 26/05/2019
ANNOUNCEMENT

PROGRAMA E BIBLIOGRAFIA

PHD EXAM TOPICS AND BIBLIOGRAPHY

FORMULÁRIO DE INSCRIÇÃO
APPLICATION FORM

CALL FOR APPLICATIONS, 2019 SIMPLIFIED PROCESS TO SELECT FOREIGN VISITING PROFESSORS

CALL FOR APPLICATIONS, 2019
SIMPLIFIED PROCESS TO SELECT FOREIGN VISITING PROFESSORS
The Graduate Program in Economics (PPGE) of the Institute of Economics at the Universidade Federal do Rio de Janeiro (IE-UFRJ), invites applications from overseas professors and researchers for faculty positions at the level of Visiting Professor, in the terms and conditions herein described.