PORTUGUESE

SPANISH

The Public Policies, Strategies and Development (PPED, by its acronym in Portuguese) Program is the result of an initiative by a group of professors from Institute of Economics of the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), other UFRJ Programs, professors from FIOCRUZ and other institutions that are part of its research and educational networks. The decision to propose an integrated academic program was justified by the availability of educational and research resources in already existing consolidated postgraduate programs, which could be enhanced, given the demand for this type of multidisciplinary knowledge.

The faculty, therefore, reflects the multidisciplinary and inter-institutional character of the Program, by bringing together different academic backgrounds in a combination of knowledge in the fields of Political Science, Economics, Law, Biology, History and Geography..

PPED COORDINATOR

Maria Tereza Leopardi de Mello